Content marketing is hot and happening. We gaan met z'n allen massaal content maken en verspreiden. En als het goed is, hebben we de nodige aandacht voor de marketing zodat lezers onze content ook effectief vinden. Content marketing vormt de basis voor heel wat marketingstrategieën vandaag de dag. De volgende zaken bewijzen er meteen de voordelen van.
Je kan geweldige content maken, maar zonder de juiste marketingtechnieken zal je nooit het volledige potentieel van je content aanspreken. Door op je content op de juiste manier te verspreiden, bereik je wél heel wat schermen. Bovendien is een goede online vindbaarheid belangrijk voor je organisch verkeer. Onder organisch verkeer verstaan we alle mensen die zelf op zoek gaan naar informatie rond bepaalde onderwerpen en zo op jouw website of sociale media landen. Als ze jouw onderwerpen waardevol vinden en interessant om te lezen, hoef je niet te betalen om hen naar je website te leiden. Een goede content marketing zorgt ervoor dat je vanzelf zichtbaar bent, waardoor mensen sneller bij jou terechtkomen en je organisch verkeer toeneemt.
Bied je klanten meer dan alleen een product of dienst en je raakt ze nooit meer kwijt. De laatste jaren zijn we steeds meer geëvolueerd naar een experience-samenleving. Mensen willen niet alleen een product, ze houden ook rekening met de ervaring errond. Dat kan zowel in de letterlijke zin van het woord, denk maar aan het belang van evenementen, maar ook in de vorm van een bepaald gevoel dat we koppelen aan een product, dienst of zelfs een merk in het algemeen.
Het is de kunst om niet alleen een product of dienst aan te bieden in ruil voor geld, maar om ook iets terug te geven aan je klanten. Dat kan in de vorm van content om je doelgroep te informeren en te inspireren. Op deze manier zal zij meer waarde toekennen aan je bedrijf of merk waardoor je een grote groep loyale klanten krijgt.
De mogelijkheid om content te delen, geeft een bedrijf de kans om het verhaal achter de schermen te vertellen. Je kan het verhaal van een bepaald merk of bedrijf vertellen aan de doelgroep waardoor je sneller een top-of-mind gedachte wordt. Eén van de beste voorbeelden hiervan is Red Bull. Een merk van energiedrankjes met een eigen media- en productiehuis – het klinkt gek maar toch is het zo. Al heel wat jaren gaat Red Bull op geniale wijze om met content en content marketing. Ze kennen hun doelgroep en haar bijhorende interesses door en door en weten hier perfect op in te spelen met hun content. Ze gebruiken een slechts subtiele verwijzing naar hun product waardoor hun doelgroep niet het gevoel heeft dat ze naar een promovideo of reclamecampagne kijken. Met hun extreme sporten en stoere video's ondersteunen ze het onverslaanbare, krachtige karakter van hun doelgroep. Het resultaat? De content wordt vlot gedeeld en Red Bull wint aan populariteit en bekendheid.
Een belangrijke boodschap om mee af te sluiten: één keer goede content maken is niet voldoende. Je zal vermoedelijk pas na een tijd resultaat opmerken, dus verwacht niet dat je eerste post of video meteen een schot in de roos is. Content marketing is een langetermijnstrategie. Ga er dus niet vanuit dat je veilig bent als je content het een keer goed doet, maar blijf investeren en creëren. Hou het wiel in beweging!
Mensen & Media bv
Kerkhofstraat 62
2491 Olmen
BTW: BE 0449.037.645
Mensen & Media © 2024 - Alle vermelde prijzen zijn exclusief btw