Blog Post

Winnaars spendeerden meer dan de waarde van de bon

Gerd en Swa, zaakvoerders van Lingerie Mussenburg in Kontich zijn vele jaren trouwe lezers van Periodiekske en sinds een vijf jaar ook regelmatige adverteerders. “In de decembernummers van Periodiekske en De Passant werkten we voor de eerste maal mee aan de puzzelpagina’s”, zeggen Gerd en Swa. “Dat was een positieve ervaring. Zeker voor herhaling vatbaar.”

“We zijn eind jaren tachtig in de regio van Periodiekske komen wonen” vertelt Gerd. “Sindsdien vinden we het magazine in onze bus en zijn we trouwe lezers. Periodiekske is echt een begrip in de gemeenten waar het verschijnt. En de jongste jaren is de kwaliteit van het magazine enkel maar gestegen. Vroeger was het een eenvoudig reclameblad, nu is het een vlot lezend maandblad.”


“Als gewone lezer was ik vooral fan van de mopjes”, lacht Swa. “Nu we zelf in het magazine adverteren ben ik meer geïnteresseerd in de publiciteit van onze collega-handelaars. Door hun pubs te bekijken, doen we regelmatig goede ideeën op. En weten we ook wat zij te bieden hebben, waardoor we zelf ook zoveel mogelijk lokaal proberen te winkelen.”

Groot publiek


Gerd en Swa werken graag met Mensen zijn Media – de uitgever van Periodiekske en De Passant samen. “Het opmaken van de publiciteitsplanning gebeurt altijd in goed overleg”, legt Swa uit. “Met heel veel aandacht voor onze wensen, zonder opdringerig te zijn. Zij nemen ook met veel creativiteit het ontwerp van onze advertenties voor hun rekening. Dankzij de pubs in Periodiekske en De Passant bereiken we een groot publiek in de regio, wat een goede zaak is voor onze naamsbekendheid.”


Nieuwe en vaste klanten


Sinds enkele maanden kunnen handelaars ook de puzzelpagina’s in de twee magazines sponsoren. “We deden dit voor de eerste keer in december”, vertelt Gerd. “Lezers die het correcte antwoord van de puzzel instuurden, konden een waardebon voor onze winkel winnen. Hierdoor hebben een aantal nieuwe klanten al de weg naar onze winkel gevonden. En ook enkele van onze vaste klanten hebben een waardebon gewonnen, wat zowel voor hen, als voor ons leuk is. Het was daarbij fijn om vast te stellen, dat de meeste winnaars meer budget spendeerden dan enkel de waarde van de bon.”


Heb je interesse om ook een keer mee te werken aan de puzzelpagina’s? Neem dan zeker even contact op.


door Periodiekske 11 november 2024
Als adverteerder wilt u natuurlijk het maximale rendement uit uw marketingbudget halen. Een van de meest effectieve manieren om dit te bereiken is door het strategisch inzetten van kortingsbonnen of speciale aanbiedingen in uw advertenties. Maar waarom werkt deze aanpak zo goed? Laten we kijken naar de concrete voordelen, ondersteund door recente cijfers.
door Periodiekske 12 oktober 2024
Als uitgeverij van magazines weten wij bij Periodiekske hoe belangrijk het is om uw merk op de juiste manier te laten zien. Maar welke reclamevorm is het meest effectief? Volgens een recente studie van Thinkbox, geanalyseerd door WE MEDIA, levert printreclame het hoogste rendement op investering (ROI) op vergeleken met andere media.
door Redactie 16 september 2024
In deze blog-post brengen we weer een boeiend interview, dit keer met niemand minder dan Frans Hulet. Frans, een creatieve geest achter Egghunter, deelt zijn inzichten over de waarde van printmedia in een digitale wereld. In een tijd waarin alles steeds sneller lijkt te gaan, benadrukt hij het belang van tijd nemen voor advertenties en de unieke kracht van gedrukte media. Lees verder om meer te ontdekken over Frans’ visie en hoe hij jonge creatieven inspireert om met printmagazines en advertenties om te gaan. Dit interview, oorspronkelijk gepubliceerd door We Media, biedt een verfrissend perspectief op de rol van print in onze moderne samenleving. Veel leesplezier!
Laad meer artikelen
Share by: